Frekvenciaváltók

Mi a fordulatszám szabályozó? A frekvenciaváltó alapfeladata, hogy vezérelje az energiaáramlást a hálózattól a technológiához. A frekvenciaváltó a hálózati frekvencia megváltoztatásával képes az aszinkronmotor fordulatszámát szabályozni, megoldva az aszinkronmotornak azt a konstrukciós hátrányát, hogy gyártási fix pólusszáma meghatározza a fordulatszámát.

A technológiához szükséges energia a motor tengelyen keresztül érkezik. Két fizikai mennyiség írja le a tengely állapotát: a nyomaték és fordulatszám. Ahhoz, hogy az energiaáramlást szabályozhassuk végül is ezeket a mennyiségeket kell kézben tartanunk és annak megfelelően, hogy melyiket szabályozzuk beszélünk fordulatszám vagy nyomatékszabályozásról. Amikor a fordulatszám szabályozó (VSD) nyomatékszabályozóként működik, a fordulatszámot a terhelés határozza meg. Hasonlóképpen, amikor fordulatszám vezérlőként működik, a nyomatékot a terhelés adja meg.

A következőkben a General Electric AF-6 kisfeszültségű frekvenciaváltó sorozatát mutatjuk be Önöknek:

Előnyök kiemelése

Egy család

  • Általános felhasználásra tervezve
  • Egyaránt állandó és változó nyomatékra alkalmas
  • Egy hajtás sorozattal vezérelhető egy teljes gyártósor
  • Széles teljesítménytartomány: 180W-tól 1,4MW; 230V-690V

Élettartamra tervezve

  • A beépített DC köri fojtók meghosszabbítják a kondenzátorok életét
  • Lakkozott áramköri kártyák igény szerint elérhetők

Alacsony üzemeltetési költségek

  • Alacsony energiafogyasztás – 98%-os hatásfok
  • Minimalizált hűtési energia igény
  • Az „Automatikus energiaoptimalizáló” (AEO) potenciálisan 5% körüli energia megtakarítást eredményez a standardhajtásokhoz képest
  • Alacsony fenntartási költségek – nem kell időszakos karbantartási / pótlási költségekkel számolni
  • Alkalmazástól függően akár 40%-os villamos energiát meg lehet takarítani

Egyéb tulajdonságok

  • Állandó nyomatékú alkalmazások, nehézüzem
  • Változó nyomatékú alkalmazások, normál üzem
  • Beépített A2 osztályú RFI szűrő EN55011 szerint
  • 300m motorkábel hosszúságig nem szükséges a hajtás túlméretezése
  • A1 és B1 osztályú RFI szűrők opcióként elérhetőek
  • A beépített DC köri bemeneti fojtó 48% alatti THDi értéket eredményez
  • Nincs a készüléken feszültségesés => teljes kimeneti feszültség a motor felé
  • Megfelel az EN 61000-3-2/3-12 szabványnak
  • Valós teljesítménytényező 0,9
  • Megbízható üzemeltetés mostoha környezetben is. 3C2 osztályú védettség alapból és 3C3 opcióban mostoha környezetben való üzemeltetésre
  • Intelligens hűtésmenedzsment:
  • 1.A hűtőventilátorok könnyen tisztíthatók az elektronika érintése nélkül
  • 2.A 100% hűtőlevegő a berendezés hátsó részében az elektronikától leválasztott légcsatornába kivezetett hűtőbordákra, megóvja a hajtás fontos részeit a szennyeződéstől és az időelőtti meghibásodástól!
  • 3.A hűtőventilátorok hőmérséklet szabályozottak
  • Nincs feszültségesés a berendezésen => nem szükséges fölöslegesen leértékelni a motort.
  • Nem szükséges külső vonali fojtót használni.